Agenția Geodezie, Cartografie și Cadastru anunță inițierea procesului de elaborare a proiectului hotărârii Guvernului pentru aprobarea Regulamentului cu privire modalitatea de ținere a Sistemului informațional geografic de stat „Registrul de stat al lucrărilor topografo-geodezice”, precum si mecanismul de înregistrare și eliberare a informației.
Proiectul este elaborat în temeiul art. 32 alin. 6) al Legii nr.778/2001 cu privire la geodezie, cartografie și geoinformatică (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr. 29-31, art. 160) și art. 22, lit. e) al Legii nr. 467/2003 cu privire la informatizare și la resursele informaționale de stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr. 6-12, art. 44), precum și Conceptului Sistemului informațional geografic de stat „Registrul de stat al lucrărilor topografo-geodezice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2023, nr. 175, art. 394) aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 229/2023.
Registrul este conceput pentru a facilita accesul la informații pentru diverse categorii de utilizatori, inclusiv autorități publice centrale și locale, profesioniști din domeniu, precum și pentru publicul larg, sprijinind astfel procesele decizionale, planificare teritorială.
Registrul este dezvoltat, administrat și gestionat în conformitate cu principiile infrastructurii naționale de date spațiale stabilite de Legea nr. 254/2016 cu privire la infrastructura națională de date spațiale și cu Regulamentul cu privire la normele de creare a serviciilor de rețea și termenul de implementare a acestora, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 737/2017.
Persoana de contact: Octavian Potînga, șef adjunct Direcția Geodezie, Cartografie, Geoinformatică și Teledetecție, adresa electronică a Agenției Geodezie, Cartografie și Cadastru info@agcc.gov.md sau octavian.potinga@agcc.gov.md și/sau pe adresa mun. Chișinău, str. Serghei Lazo 48, numărul de telefon 022-881-274.