Agenția Geodezie, Cartografie și Cadastru anunță că începând cu data de 1 februarie 2024, Instituția Publică Cadastru Bunurilor Imobile va implementa o schimbare semnificativă și anume deservirea autorităților administrației publice locale de nivelurile I și al II-lea la sediul organelor cadastrale teritoriale din raza sa de activitate. Cu toate acestea, procedura de deservire la Centrele Multifuncționale va continua să fie disponibilă.
Scopul principal al acestei schimbări este de a asigura accesul rapid și direct al autorităților la informațiile cadastrale, de care au nevoie pentru gestionarea eficientă a Unității Administrativ-Teritoriale (UAT) pe care o reprezintă, fără programări, procedurile fiind simplificate la maxim.
Activitatea de deservire a autorităților în cadrul organelor cadastrale teritoriale prezumă:
a)primirea cererilor pentru serviciile cadastrale necesare;
b)eliberarea documentelor perfectate ca rezultat al prestării serviciilor solicitate;
c)consultarea și coordonarea activităților legate de serviciile cadastrale curente și consultările publice organizate în cadrul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară (PÎEF).
Inițiativa are la bază dorința de a eficientiza interacțiunea dintre organele cadastrale teritoriale și autoritățile locale, sporind accesibilitatea și reducând birocrația și reflectă angajamentul comun al Agenției Geodezie, Cartografie și Cadastru și al Instituției Publice Cadastru pentru modernizarea și simplificarea proceselor administrative, contribuind astfel la eficiența și transparența sistemului cadastral în beneficiul comunităților locale.